Friday, August 24, 2012

Sudah ku Temui..

Alhamdulillah..syukur Ya ALLAH.Terima kasih Ya ALLAH.Cepat benar doaku YANG MAHA PENGASIH makbulkan.

ALLAH sweeeeeeeeeeet sgt.Kalau minta dengan ALLAH,seronok sangat.

Sebentar tadi,saya telah temui dua ekor kucing saya yang telah dibuang oleh beberapa orang.

Ulang sekali lagi ..DIBUANG.Tak perlu saya nyatakan siapa yang membuangnya.

Cuma ucap syukur pada Yang Maha Esa kerna telah menemukan saya dengan kucing kesayangan.

Alkisahnya..apabila saya ketahui kucing saya telah dibuang..Saya buat muka 'comel2' untuk menahan sebak di dada.Beberapa minit kemudian masuk ke bilik,terus menangis.

Kemudian saya tekad untuk keluar mencari kucing saya dengan bertopi keledar ala2 motor sport punya topi keledar..Bawa beg sekolah zaman2 sekolah menengah dulu untuk diguna membawa kucing.

Kemudian saya pun tunggang motor.Hampir sejam setengah mencari.

Misi pertama GAGAL.............GAGAL...GAGAL tau..Saya balik tanpa rasa putus asa sebab terngiang2 di telinga ungkapan "JANGAN PERNAH BERPUTUS ASA DENGAN RAHMAT ALLAH"

Saya balik untuk menunaikan solat zohor.Lepas solat saya berdoa pada ALLAH.

Ya ALLAH permudahkanlah pencarianku,pertemukan aku dengan kucing-kucing ku.Ya ALLAH sesungguhnya hanya padaMU aku memohon.
Perkenankanlah doaku.Amin

Lepas berdoa,saya bingkas bangun bersiap2.Saya tunggang motor.Hampir sejam mencari di bawah panahan mentari akhirnya ALLAH temukan saya dengan kucing saya.Tapi jumpa seeokor..Seekor lagi belum saya temui.Saya terus dukung Panjang(nama kucing saya),kemudian letak dalam beg.Saya terus "start" motor bawa balik rumah.

Kemudian saya keluar lagi mencari yang seekor,Debab namanya.Saya tanam dalam hati "Jangan berputus asa sambil itu berzikir memuji kebesaran ALLAH.

Letih menunggang motor,saya "park" motor di tepi jalan berhampiran dengan tempat kucing pertama yang saya temui.Saya berjalan menyusuri jalan dan akhirnya saya temui Debab di celah2 semak.Saya terus dukung Debab ke motor.Sebelum bawa Debab pulang,saya sujud syukur di tepi jalan itu.

ALLAH dah makbulkan doa Ummi wahai anak-anakku(saya bahasakan diri ummi pada kucing2-kucing yang saya bela).Adik perempuan saya pula MAMA.

Kemudian saya dengan membawa Debab pulang.Alhamdulillah.

Saya terus ingat kata-kata Papa Hero..kucing juga punya kehidupan.Mereka ingin kebahgiaan juga.(Ingat2 lupa saya kata2 PH tapi lebih kurang begitu bunyinya)

Terima kasih Papa Hero kerana menjadi antara insan2 yang membantu saya agar menyayangi kucing.

Sekian.



No comments: