Tuesday, January 10, 2012

HangatnYa Soalan adik...(^_^)

Assalammualaikum semua..

Apa khabar sahabat semua?Bagaimana permulaan pagi hari ini??Ceria..Gembira..Sedih...Saya doakan moga sahabat mampu melalui hari ini lebih baik daripada semalam.Insyaallah.

Pagi ini tersenyum dengan soalan daripada adik-adik di Fb.Boleh dikatakan permulaan tahun ini soalan yang mendapat kedudukan tertinggi dalam kehidupanku adalah mengenai.........


Soalan yang hangat ditanya oleh adik-adik manisku kepada akak yang comel ini..(Angkat bakul nampak)..

Soalan dan pesanan daripada adik-adikku di kolej juga di fb...

Akak bila nak kahwin??

akak,bila nak merasa nasi minyak akak??

Akak,jangan lupa jemput ti..senang nak tempah tiket awal2 g walimah akak..(Yang ini pesanan adik-adik yang nun menetap jauh di sabah dan sarawak)..

Akak,cari ore sini la kak..senang adik nok gi walimah akak..

Akak,dah ada yang masuk minang ke??

Akak,dah ada calon ke??kalau xda adik nak kenal

Azlen,nak saya tolong carikan ke..kenal-kenalkan ke??

Kak,boleh la saya kenalkan dengan abang saya??..Dia tengah mencari juga..Gurau-gurau ye akak

Insyaallah,tak lama lagi tu akak.Adik doakan..

Fuhhhhh..ada soalan yang seram sejuk juga dibuatnya....(^_^)..Pesanan dan titipan doa daripada kalian buat saya.Terima kasih banyak-banyak ya adik-adikku.Dah tak sabar agaknya adik-adik akak di sana nak tengok akak "Bina masjid" ya..

Dan ini jawapan balas daripada saya mengenai soalan yang diajukan oleh adik-adik comel saya semua..

~Insyaallah,doakan akak ya..Dan kemudian saya senyum..(^___^)..Nanti dah samapi masa,dapat kad wangi daripada akak ya adik-adik.~

Buat adik-adikku yang disayangi..Belajar rajin-rajin ya..Ingat,Bercinta sebelum kahwin memang manis diawalnya namun bersulamkan kepahitan juga di awal dan akhirnya.Putus cinta..merana jiwa.Patah seribu hati bila si kumbang/si bunga kena tinggal.Sebabnya "NO COUPLE UNTIL AKAD".Pesanan ini buat akak juga(^_^)


Berdoa dan berusaha memperbaiki kelemahan yang terdapat dalam diri.Bukan mudah nak perbaiki kelemahan diri.Tapi,insyaallah,kalau kita berusaha kita boleh melakukannya.Nak nampak lebih bersemangat,boleh senaraikan kelemahan-kelamahan yang telah diperbaiki  dan tampal di bilik.

Tahun ini berazam nak segerakan solat di awal waktu..Jadi bila nak usaha perbaikinya,tampal di bilik tentang kejayaan kita itu.Tampal dalam almari baju.

Ok,nak undur diri dahulu..Assalammualaikum.

2 comments:

sesuci kasihMu said...

a'aaa org pon tak sabar nk tgu lin kawen...heeee :)

NooR AzLen BinTi HaRoN said...

(^_^)..alamak..hehe

Doa2kan ya cik mas ku sayang.

ke mas dulu...??guane ???