Sunday, May 6, 2012

2 : 216...

Bismillah..

Assalammualaikum semua..Lately,sakit yang seperti dirasai tahun lalu"menyerang" saya lagi.Minggu lepas sakitnya menjadi2.Alhamdulillah Allah gerakkan tanganku untuk masukkan ubat penahan sakit ke dalam hand bag.

Hampir nak pitam..Saat itu,dah terbayang macam2.Segera diambil ubat..Lega sedikit.

Kehidupan....sakit juga satu nikmat.Sejak pernah "bermalam" di hospital.then baru sebab apa kebanyakan tak 'gemar' masuk hospital.

Tapi..ingat al-baqarah 2:216..Saya akan ingat ayat cinta daripada Allah ini..Penawar hati..
Doktor kata peratusan berulang tinggi tapi Allah tidak berkata begitu.Jadi,usaha..jaga kesihatan dan jaga makan.Alhamdulillah,beruntung tidak dibekal apa2 ubat setakat ini pada saya.

Ok..insyaallah jumpa lagi.

~ Firman Allah s.w.t, yang bermaksud: “Tidak ada satu kesusahan, yang menimpa di bumi dan juga yang menimpa diri kamu, melainkan telah sedia diadakan di dalam Kitab sebelum Kami menjadikannya. Sesungguhnya yang mengadakan demikian(kesakitan, cubaan, bencana) itu, adalah mudah bagi Allah. Supaya kamu tidak bersedih hati dengan apa yang luput daripada kamu, dan supaya kamu tidak bongkak dengan apa yang ada pada diri kamu, dan ingatlah bahawa Allah tidak suka pada setiap mereka yang takabbur lagi membanggakan diri” [Al-Hadid: 22-23] ~






1 comment:

Firdaus Ibnu Ariffin said...

"Maka sesungguhnya bersama kesusahan itu ada kemudahan” [Al Insyirah:5]