Saturday, July 2, 2011

Antara "PENAWAR" buat ana..

Alhamdulillah....syukur ke hadratMu atas segala nikmat kurniaanMU..Hari ini alhamdulillah dapat rehat dan bercuti di rumah..Bersarapan pagi di rumah..Dapat main ngan arnab jap tadi.Comel :-)...


Alhamdulillah..rasanya sudah hampir setahun "terjun ke dunia" blog ini.Sebenarnya blog ini asalnya merupakan tugasan yang diamanahkan oleh pensyarah ana untuk dibuat.Al-Maklum,subjek Management Information System,jadi kena aplikasikan segala ilmu yang diperolehi untuk meghasilkan blog ini..Tapi setelah tamat subjek tersebut,ana ubahsuai blog ini untuk menjadi blog ana.


Pelbagai cerita duka dan manis diperolehi sepanjang ber"blogging".(betul ke perkataan ini)..Kalau salah tolong betulkan..Rindu plak nak belajar balik subjek BAHASA MELAYU d sekolah(alhamdulillah berkat usaha GURUKU yang tercinta menyuruh kami menyalin 5 karangan setiap hari,ana dapat A1 dalam subjek in..kadang2 menangis juga la menyalin..mana tak 5 kali 7hari =35 karangan..lenguh tangan..huhu...(iklan jap imbau kenangan manis yang tidak akan ana lupakan..)


Baiklah..ana merupakan anak ke 2 daripada 4 beradik..masih menuntut di UUM dalam jurusan Pentadbiran Perniagaan dalam tahun akhir.Kini menetap bersama keluarga yang tersayang di Muar,Johor.


Boleh dikatakan,pelbagai ilmu dan pengalaman yang berharga ana perolehi dalam berblogging..malu sebenarnya nak mencoret d blog bila mana melihat blog-blog sahabat yang begitu baik coretannya berlandaskan nas-nas Al Quran dan hadis..ana masih cetek ilmu lagi..


Ana menulis melalui pengalaman dan ilmu yang masih perlu didalami sedalam-dalamnya.Oleh itu,daripada "DUNIA" ini ana dapat bersahabat menjalin ukhuwwah sehingga rasa rapat walaupun tak pernah bersua muka dengan sahabat-sahabat sekalian..Sehingga beberapa masalah yang menghantui ana,ana ajukan kepada insan yang ana anggap seperti akak ana sendiri(ana tak ada akak,cuma ada abang seorang)..dah mula nak "HUJAN"...jap ya.jangan turun lagi..sebak...


Ana rasa bila ana berblogging dan membaca tinta coretan sahabat-sahabat sekalian...Sedikit sebanyak membantu ana saat ana berduka mahupun gembira.Coretan-coretan kalian semua menjadi peniup semangat ana saat ana menghadapi saat-saat genting ditimpa dengan ujian yang mengajar ana supaya sentiasa memanjatkan kesyukuran kepada ALLAH SWT.


Di saat ana "jatuh"..coretan-coretan kalian ana baca dan selami maksudnya..sedikit demi sedikit coretan kalian antara "PENAWAR" buat ana.Coretan-coretan kalian merupakan makanan "rohani" buat ana..Kalian kongsikan DOA-DOA,Zikir-zikir Munajat,ilmu-ilmu yang bermanfaat,tips-tips berguna,pengalaman berharga dan pelbagai lagi.


Kalian,tak mampu ana nyatakan link2 blog yang menjadi "PENAWAR" buat ana..Terlalu banyak.Terima kasih YA ALLAH kerana telah menghadiahkan ana dengan sahabat-sahabat yang telah banyak mengajar dan memberikan pengalaman yang bernilai buat ana.


Kepada kalian semua..ana harap janganlah berhenti daripada mencoretkan sesuatu yang berharga buat ummah..Biar hanya di blog,impaknya terlalu besar kepada sesiapa sahaja yang mengambil iktibar dan manfaat daripada coretan-coretan kalian semua..


Tak mengapa andai "followers" di blog kalian tidak sampai ke tahap yang kalian ingini.Usah bersedih dan putus semangat andai tiada sebarang komen yang diutarakan di petak komen anda walaupun sudah bertahun kalian berblogging.Yang penting niat kalian mencoret sesuatu yang baik untuk manfaat bersama.ALLAH MAHA MENGETAHUI segala-galanya.


Akhir kalam,andai setiap yang ana coretkan di teratak ana ini punya kekurangan dan kesilapan,maka perbetulkan..tegurlah ana..Jangan biarkan ana melakukan kesilapan andai kesilapan tersebut mampu ditegur oleh kalian.(terima kasih kepada seorang sahabat yang menegur ana..ana silap dalam mengeja SUBHANALLAH di blog ana,alhamdulillah dengan teguran daripadanya, ana perbetulkan.


-ISLAM itu INDAH-







1 comment:

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

alhamdulillah... AJ baru lepas final exam subjek MIS semalam... kat UIA... nikmat yang ALLAH bagi... sihat dan masa lapang... jangan la sekali pun kita sia-sia kan...

-Yok mampir diluk = ”siapa mak ayah saya”...