Tuesday, July 26, 2011

Terima kasih IBU..:-)...

Dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH dan MAHA PENYAYANG

Alhamdulillah..ana berkesempatan singgah ke teratak ana petang ini..Beberapa hari sebelum ini,blog seakan dilanda virus..Ana pun kurang pasti.Beberapa saat lepas dibuka..keluar amaran MALWARE DETECTED!..

ALhamdulillah,minta pertolongan seorang sahabat yang baik hati sudi membantu.Setelah beliau singgah teratak ana malam tadi untuk melihat keadaan..Alih2..amaran MALWARE DETECTED! tidak keluar lagi.Blog ana kembali seperti biasa.Alhamdulillah..

Pemilik teratak sejak pagi tadi senyum memanjang..hehe..ALLAH..senyum sebab ape??Alhamdulillah..dapat pujian daripada ibu(ana ada mak,ibu dan mama)..Kalau baca entry sebelum2 ni..ada ana nyatakan siapa mak,ibu dan mama.

Ibu puji..sedap Lin masak..klau la ibu ada anak lelaki,dah jadi..tet..Anak ibu perempuan semuanya.Tak berani nak gtau apa yang ibu cakap..Biarlah rahsia.hehehe.:-).Alhamdulillah,mungkin bakat memasak ana warisi daripada mak yang tercinta..Terima kasih ibu atas pujian tersebut..Masih banyak lagi kelemahan yang ada dalam diri ana perlu diperbaiki.

Dalam kehidupan ini..setiap daripada kita perlu menghargai diri sendiri dan insan-insan di sekeliling kita.Sesekali,apa salahnya kita hargai insan-insan yang kita sayangi dengan sesuatu yang bermakna..Usah buntu untuk memberikan sesuatu yang berharga..Tapi SEMANIS PUJIAN IKHLAS yang kita berikan mampu membuat insan-insan disayangi kita merasa bahgia.

Cuma,tatkala menerima pujian,usah berangan tak berkesudahan(peringatan buat ana sendiri) tapi dalam masa yang sama memperbaiki setiap kekurangan dalam diri dan memantapkan setiap kelebihan yang ada dalam diri kita..

sampai sini sahaja..Dah masuk asar..Ayuh kita solat dulu..Insyaallah ketemu lagi

-ISLAM itu INDAH-

2 comments:

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

peringatan yg sangat baik... terima kasih ya ukhti...

tiada manusia yang sempurna... asalkan kita bersedia untuk memperbaiki diri setiap masa... insyaALLAH masa depan yang baik menanti kita... amin..

NooR AzLen BinTi HaRoN said...

assalammualaikum

afwan ya akhi..

benar..tiada manusia yg sempurna..
KeSEMPURNAAN hanya milik DIA..YANG MAHA ESA