Tuesday, July 19, 2011

4 bulan yang INDAh..Insyaallah

Assalamualaikum

Apa khabar kalian semua???Ana doakan kalian semua sihat dan gembira dalam melalui hari ini dan seterusnya.INSYAALLAH..Ana kurang sihat sikit..Alhamdulillah..moga ia jadi kifarah buat dosa-dosa ana..

Alhamdulillah,hari ini sampai awal ke destinasi yang akan akan DILAWATI selam 4 bulan ini..Insyaallah..Untungnya pagi ini..Rezeki daripada DIA..ana ke destinasi tersebut dengan menumpang kereta bapa saudara yang keluar untuk menghantar anak-anaknya ke sekolah.

Insyaallah,esok ana akan menjadi "penunggu" tetap semula di bus stop berhampiran untuk menunggu si DIa...jeng3x..Si DIA..pak wa la tu..Ish2..Ana dah ada pakwa a.k.a HERO ana..Namanya en HARON BIN HASSAN..Always in my HEART..(cakap omputih nampak).Teringat kisah malam tadi dengan adik perempuan ana yang sorang ni.(Iklan jap)

Dibah : Angah,apa org kg kita panggil udang kering (masa tu adik ana tengah bersembang di telefon dengan kawannya sempat juga bertanya dengan ana tu)
Angah : Dry prawn..(entah nak masak apa kawan adik ana tu tiba2 tanya udang kering)
Dibah : Haha..
Angah :hehhe..
Dibah : kacang kuda plak..org kg kita panggil ape???
Angah :....Ce cuba kalian teka ana jawab ape?????(baca kisah sampai habis, nanti ana bagitau ana jawab ape pada adik perempuan ana yang comel ini..(akak dia comel lagi..*perasan lebih*)..

Sambung balik cite..Beliau yang ana maksudkan adalah abah yang tercinta.Sebenarnya,ana tunggu bas atau teksi..Insyaallah..selam 2 bulan lebih lagi ini ana akan menjadi "penunggu" tetap di bus stop untuk menuju ke destinasi tersebut..

Dah sebulan lebih masa berlalu..Dah 35 hari ana di tempat ini..Di destinasi yang ana katakan tadi.Sesungguhnya ana dah rasa sayang dan kasih dengan insan-insan yang berada di sini.Rata-ratanya berusia seuisa dengan abah dan mak ana..Ada juga seusia dengan abang dan kakak.Dan semestinya banyak pengalaman yang ana telah perolehi.

Insyaallah nanti ana nyatakan destinasi apa yang ana lawati selama 4 bulan ini..Ana gembira berada di sini.Suasananya seperti di rumah juga..Berada di sini dari pukul 8.00pagi hingga 5 petang.

Akhir kata,lalui hari-hari dengan bahagia..Bahgia bila suka..bahgia bila duka..insyaallah,bilamana bahgia dalam menghadapinya maka kita akan nampak hikmah yang tersirat disebaliknya.

-tiada tulisan dapat menzahirkan, hanya jiwa yang bersyukur akan keindahan rasa ini.-


Put Your Full Trust to ALLAH swt
Lupa nak sambung cite td..
Ana jawab..
Angah : horse nut..
Dibah :hehe.lawak betul angah ni...(ketawa) 
Teringat masa sekolah rendah dulu..hatta sampai sekolah menengah..kalau dah tak jumpa perkataan yang sesuai untuk buat ayat dalam bahasa inggeris..ana terus langsung ubah bulat-bulat  perkataan bahasa melayu ke bahasa inggeris..macam yang berlaku pada ana dan adik malam tadi..hehe..kalian macam tu jugak kan????:-)..opps..Gurau ya:-)
-ISLAM itu INDAH-

No comments: