Wednesday, October 20, 2010

Petang Yang INDAH:-)

Assalamualaikum.....
Alhamdulillah LIN masih diberi pluang untuk bernafas di muka bumi ini.Syukur alhamdulillah.Rindu kaT family..kat abah..mak..abang..adikku DIBAH..(pantang tgk kak ANGAH mkn..mst tgur.".angah ni byk mkn  la,ti "chubby' ...bru tau..hehe.kelakar.sayang jugak Dibah pd kak ANGAH.Tapi mmg betul..asal kat rumahnya,pantang tgk dapur..ade je benda nak wat...mcm2 resipi nak cuba buat.Ader yg mnjadi..ade jgak yg xmnjadi...itu la namanya mencuba.blm cuba blm tau kan.sebab 2 x abis2 mkn aje.

Blik umah pun bila ade cuti panjang.Maklumla..duk jauh..nun di Malaysia Timur,Bumi Kenyalang.Insyaallah hjg thun ni pindah ke Selatan Tanah Air pula setelah hampir 15 tahun menetap di SARAWAK.

Hari ni cuaca cantik...indah.Nak kongsikan sesuatu hari ni...tentang KESABARAN.

"Tidak ada balasan kecuali syurga bagi hambaku yang beriman yang telah Aku ambil kembali kekasihnya (Aku mematikan seseorang yang disayanginya seperti anak, adik-beradik dan sesiapa sahaja yang di sayangi oleh seseorang) dari kalangan penghuni dunia dan dia hanya mengharapkan pahala daripadaKu (dengan bersabar). " (Hadis riwayat Imam Bukhari).

Memang sukar untuk kita bersabar di kala menghadapi kerumitan..akan tetapi sebagai HambaNYa,kita perlu sentiasa bersabar dalam menghadapi setiap ujian yang diturunkan oleh ALLAH kepada kita.UJIAN tandanya ALLAH MAHA MELIHAT kita.MAHA PENGASIH dan PENYAYANG pada kita.Ujian yg diturunkan pada kita adalah mgikut kemampuan kita dalam menghadapinya.ALLAH MAHA ADIL.

"Peringatan buat diriku juga,TABAH dan SABAR dalam menghadapi setiap UJIAN dan CABARAN.Buat semua..hadapilah UJIAN itu dengan penuh KESABARAN..insyaallah penghujungnya kita akan temui KEMANISAN:-)

DOA UNTUK MENJADI ORANG YANG SABAR

:"WAHAI TUHAN KAMI..KURNIAKANLAH KESABARAN KE ATAS KAMI DAN TETAPKANLAH PENDIRIAN KAMI DAN TOLONGLAH KAMI DI ATAS MENGHADAPI KAUM-KAUM KAFIR."

No comments: