Sunday, November 4, 2012

Bakal disatukan..02.12.2012

Alhamdulillah..Syukur kepadaMu.

Insyaallah,tanggal 2 Disember 2012 bersamaan 18 muharam 1434H saya bakal disatukan dengan si dia..
Jeng..jeng..jeng


Buat suspens sikit..ok..ok.Al-maklumlah dah nak masuk musim cuti sekolah maka memang serasi dengan kenduri khwin a.k.a Walimatul Urus.




Tapi buat saya belum tiba masanya.Doakan untuk saya.Jom usaha jadi yang solehah dalam usaha bertemu yang soleh.Sebenarnya,insyaallah tanggal detik itu saya bakal memulakan Program Pembangunan Eksekutif selama dua bulan di Hotel Seri Malaysia,Mersing Johor dan seterusnya 6 bulandi syarikat yang terpilih.

Serius,saat menerima tawaran..Pelbagai rasa dirasai..Bercampur baur.Oleh itu,besar harapan saya pada kalian untuk "tembak" doa buat saya agar segala perjalanan program yang saya lalui dipermudahkan oleh Yang Maha Agung.

Terima kasih semua.Insyaallah,saya akan kongsikan detik-detik pengalaman berharga saya di sana.

Kehidupan esok penuh misteri.Hanya DIA yang mengetahui segalanya.Kita sebagai hamba teruskan berusaha melaluinya dengan sebaiknya andai diberikan peluang itu.

Kerana apa kita peru menghargai????

Kerana hidup kita di dunia hanya sekali  dan pastinya ALLAH tak menciptakan kita dengan sia-sia.Sudah dijelaskan dalam Al-Quranyang bermaksud “tidak ku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadat kepadaku.

Ibadat itu luas maksudnya.Bukan sekadar solat lima waktu,membaca al-quran. Dan dengan kata mudah sesuatu yang ALLAH suka apabila  kita buat.

Maka,hargailah dan marilah kita berusaha untuk menjadi yang terbaik di mataNYA bukan di mata makhluk ciptaanNYA.

Insyaallah,moga bertemu di lain waktu..Wassalam.


3 comments:

Unknown said...

aduh akak ni, tjuk pn suspen beno..huhu

~Setanggi Syurga~ said...

tahniah..hehe~

ooooooooo said...

assalamualaikum tuan...
alhamdulillah anda telah mendapat buku ini dengan izin Allah.. insya-Allah akan hubungi anda ikut email dalam masa terdekat.kalau masih tak dapat email saya - hubungi saya di pospenamaya@gmail.com