Friday, June 24, 2011

..............................

Assalamualaikum dan salam seindah Jumaat..penghulu segala hari...

Alhamdulillah..hari ini ana ingin berkongsi bingkisan kata-kata yang begitu menyentuh hati ana ini.Syukran jazilan kepada ukhti Nursadiqah kerana memberikan keizinan untuk saya berkongsi bingkisan kata-kata di teratak ana..
"Buat yang masih belum berpunya, ku titipkan sedikit harapan...

Jodoh kita ALLAH dah tentukan di luh mahfuz..Cumanya..ianya..mungkin datang sama ada  cepat ataupun lambat.., susah atau senang..Tapi itulah yang dinamakan jodoh kita..

Persoalannya, kita tak tahu siapa.. dan bila.. Andai ditakdirkan mungkin esok, mungkin lusa.. Tapi kita kena yakin pada ALLAH..Jangan berputus asa.. banyakkan isthikarah dan solat hajat..

Mungkin orang tu dah ada di sekeliling kita cuma dia dalam proses memperbaiki diri..  Begitu juga dengan kita..mungkin ALLAH nak bagi tempoh lagi untuk kita perbaiki dan mendalami ilmu..

Yakin sahaja dengan ALLAH..dan persiapkan diri kita.. insyaALLAH...ianya akan sampai bila sudah tiba waktu dan ketikanya.. dan bila kita benar-benar telah bersedia memikul tanggungjawab dan amanah itu…(sedikit titipan harapan yang saya ambil daripada http://nursadiqah.blogspot.com/2011/06/takdir-jodoh.html)

"Idaman setiap INSAN"

"Jadi ayuh kita soleh dan solehahkan diri kita terlebih dahulu sebelum bercita-cita untuk mendapat yang soleh dan solehah.."

-ISLAM itu INDAH-

1 comment:

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

lelaki yang baik uk perempuan yg baik dan sebalik nya...so, tak payah takut... jodoh dah di sediakan untuk kita...

-Yok mampir diluk = serang balas artikle menghina UIA...