Monday, November 29, 2010

BACA DULU:-)

Assalamualaikum...

alhamdulillah masih diberi peluang lagi untuk mencoret warkah pada kali ini..Hari ni mmg hari yang menguji tahap kesabaran Len...2 perkara yg boleh watkan Len marah n hilang kesabaran sgt2.Alhamdulillah masih dapat dkwl perasaan marah ini.Rasa nak nangis pun ade skrg..I need "YOU"
Istighfar byk2 stiap kali berlakunya perkara sbgini.Ingat setiap yang brgelar HAMBA padaNYA akn diuji dengan UJIAN.UJIAN trsebut akn mmbuat kita lebih dekat dgn MAHA PENCIPTA.

Tutup cita ttg kemarahan Len hari ni.Nak kongsikan ttg satu perkara yg kadangkala kita sbg HAMBA alpa utk menjalankan kewajiban kita sehari-hari.(INGATAN ditujukan kpd sy juga).

Tentang SOLAT FARDU yg WAJIB ditunaikan pad setiap UMAT ISLAM yg tlh cukup syarat2nya.
SOLAT tiang AGAMA.Jika alpa dalam menunaikannya maka robohlah "TIANG"itu.

 "Sebagai contoh : rumah yg tiangnya sudah roboh walaupun satu pasti akn membahayakan penghuninya.Maka begitu juga SOLAT.Mungkin sesetengah drp kita tidak lagi merasa "bahayanya" lagi.Tapi ingatlah(ditujukan utk diri sendiri juga) bahawa ajal maut ditangan ALLAH.Segala-galanya adalah RAHSIA.
Entah esok atau lusa atau akan tiba harinya nanti kita akan kembali kepada YANG MAHA SATU:-)

Diriwayatkan daripada Muaz r.a katanya:
Aku diutuskan oleh Rasulullah s.a.w. Baginda bersabda: Engkau akan mendapati golongan Ahli Kitab, oleh itu dakwahlah mereka supaya mengucap Dua Kalimah Syahadat. Jika mereka menerima Dua Kalimah Syahadat tersebut, ajarkanlah mereka bahawa Allah mewajibkan kepada mereka mendirikan sembahyang lima waktu sehari semalam. Sekiranya mereka tetap mentaati perintah tersebut, ajarkanlah pula kepada mereka bahawa Allah mewajibkan kepada mereka agar mengeluarkan zakat. Jika mereka tetap mentaatinya, beritahulah mereka supaya berhati-hati terhadap harta mereka dan takutlah doa orang yang teraniaya kerana doa mereka adalah mustajab.

Buat renungan kita bersama, barang siapa yang meninggalkan solat fardu, seksanya umpama..
Subuh:
Allah akan mencampakkannya ke dalam neraka jahanam selama 60 tahun.

Zuhur:
Dosanya seperti membunuh seribu orang Islam




Asar:
Dosanya seperti meruntuhkan Kaabah.

Maghrib:
Dosanya seperti berzina dengan ibu atau bapanya sendiri.

Isyak:
Allah berseru kepada mereka, “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi reda engkau tinggal di bumi-Ku dan menggunakan nikmat-nikmat-Ku.” Segala gerak-gerinya seperti pakai, makan, tidur adalah berdosa kepada Allah.

p/s : 
...Kehidupan dunia sememangnya indah..maka pasti semua kita mahu untuk merasa KEINDAHAN itu lagi di SANA NANTI..ISLAM ITU INDAH.


SHARING + CARING = LOVING

No comments: